fbpx

Prisijungti

Naujienos

Tvarūs sprendimai – patikimumo ženklas

Įmonės „Vilkma“ rinkodaros specialistė Emilija Andrašūnaitė neslepia, kad tekstilės pramonės yra viena didžiausių teršėjų pasaulyje, todėl jaučia atsakomybę į savo veiklą žiūrėti itin rimtai. „Paskutiniu metu šioje industrijoje vyksta daug gerų pokyčių, todėl privalome neatsilikti ir netgi būti vienu žingsniu priekyje“, – sako pašnekovė.

AB „Vilkma“ valdo du mados prekės ženklus „Vilkma Bespoke“ ir „HUGINN MUNINN“. „Vilkma Bespoke“ – individualiai siuvamų marškinių salonas, kur klientas yra ne tik marškinių užsakovas, bet ir dizaineris. „HUGINN MUNINN“ – skandinaviška filosofija ir išskirtiniu, bet kartu praktišku dizainu išsiskiriantis mados prekės ženklas.

„Abiem prekės ženklams taikome itin aukštus tvarumo standartus. Pirmiausia, visi gaminiai yra gaminami ne masiškai, o tik pagal užsakymą, tai padeda išvengti audinių bei gaminių likučių. Europos sąjungos duomenimis, tik 3 – 8 proc. atliekomis virtusios tekstilės yra perdirbama, o net 85 proc. audinių atliekų atsiduria sąvartynuose arba yra sudeginami, todėl optimizuoti tekstilės gamybą yra itin svarbu,  – pastebi E. Andrašūnaitė. – Taip pat ypatingas dėmesys yra skiriamas audinių ir detalių parinkimui. „Vilkma Bespoke“ salonas yra oficialus „Albini 1876“ bei „Thomas Mason“ audinių gamintojų, kurie yra garsūs ne tik savo aukšta kokybe, bet ir inovatyviais bei tvariais sprendimais, atstovas Lietuvoje. Šių gamintojų audiniai gaunami iš organinės medvilnės bei kanapių, užaugintų nenaudojant pesticidų, insekticidų, trąšų bei taupant vandenį“.

O štai „HUGINN MUNINN“ nebijo eksperimentuoti su tokiais šiuolaikiškais sprendimais, kaip medinių, kokoso pluošto, korozo riešuto sagų naudojimu; taip pat naujos kartos audinių, pavyzdžiui, kaip tencelio naudojimu ir kita.“

Nuo audinio iki pakuotės 

Įmonės rinkodaros vadovė pasakoja, kad AB „Vilkma“ vykdo nuolatinį kokybės sistemos stebėjimą ir tobulinimą – tai padeda užtikrinti optimizuotus gamybos, vadybos ir verslo organizavimo procesus. „Tvarumas šiandien yra integrali šios sistemos dalis, kurią rodo mūsų turimas sertifikatas – ISO 4001, patvirtinantis, kad įmonė skatina bendrą aplinkosaugos etiką, bei užtikrinantis stipresnę veiklos kontrolę, geriau integruojant aplinkosaugos aspektus į verslo strategiją.

Esame mados verslas, todėl nuolatos domimės įvairiomis tvariomis alternatyvomis ir esame pasirengę atitikti aukščiausius mūsų klientų tvarumo standartus – nuo aplinkai draugiškų pakuočių iki kruopščiai atrinktų, sertifikuotų audinių, sagų ir kitų detalių. Dirbame tik su patikrintais tiekėjais iš EU, todėl esame užtikrinti jų kokybe.

Kitas svarbus aspektas – stengiamės sunaudoti visus audinių likučius, kad galėtume maksimaliai sumažinti atliekas, kurių gamybos grandinėje atsiranda pakankamai.

Pakuotėms jau senai nebenaudojame vienkartinio plastiko. „Vilkma Bespoke“ marškiniai yra pakuojami į maišus pasiūtus iš likutinio audinio, o „HUGINN MUNINN“ pakavimui naudojamas perdirbtas popierius“, – tvarius sprendimus vardina pašnekovė.

Atvirumo politika

Pasak įmonės „Vilkma“ rinkodaros vadovės, yra žinoma, kad mados industrija yra viena didžiausių teršėjų pasaulyje. „Todėl privalome į šią problemą žvelgti rimtai. Nors marškinius Ukmergėje gaminame jau daugiau nei 50 metų, paskutiniu metu šioje industrijoje vyksta daug gerų pokyčių, todėl privalome neatsilikti ir netgi būti vienu žingsniu priekyje“, – sako ji. „Tvarūs sprendimai yra patikimumo ženklas tiek mums, tiek klientams. Šiandien klientai ieškodami naujo gamintojo domisi ne tik kaina ar gamybos terminais, tvarumas tampa svarbia pasirinkimą įtakojančia dalimi. Klientai, dirbdami su įmone atitinkančia tvarumo bei etiškumo standartus, taip pat gauna pridėtinę vertę, nes gali atvirai komunikuoti, kur ir kas pagamino jų drabužius.

Būtent klausimas „Who made my clothes?“ (iš angl. k. kas pagamino mano drabužius?) yra svarbi mados revoliucijos judėjimo dalis, kuri atskleidžia kokiomis sąlygomis yra gaminami prekės ženklų drabužiai. Klientai drąsiai mūsų prašo nuotraukų ir informacijos, kokiomis sąlygomis yra gaminami jų gaminiai, o mes visada mielai šią informaciją suteikiame.“

Būti tvariu – svarbus pasirinkimas

Paklausta, kodėl AB „Vilkma“ nusprendė pasirinkti žaliąjį kursą – gaminti be tekstilės atliekų, rinktis organinius audinius, naudoti tvarias pakuotes ir dalintis savo patirtimi, E. Andrašūnaitė atkreipia dėmesį, kad šiandien tvarumo tema tampa integralia kasdienybės dalimi. „Priimdami net paprasčiausius sprendimus, turime galimybę rinktis tvarius arba mažiau tvarius sprendimus. O kalbėdami šia tema, mes primename sau ir kitiems, kodėl būtent tvarūs sprendimai yra svarbūs ir kad net maži žingsniai turi įtakos aplinkosaugai.

Mūsų įmonė reguliariai dalyvauja įvairiuose seminaruose, pristatymuose, parodose, kur semiasi žinių ir patirties, kaip savo veiką paversti dar labiau draugiška aplinkai. Paskutiniu metu mados industrijoje vyksta labai daug pokyčių – tad visada įdomu sužinoti apie naujausias technologijas ir tendencijas tvarumo srityje.

Ateityje planuojame ir apie kitų sertifikatų, tokių kaip GOTS (Pasaulinis organinės tekstilės standartas) ir kt., atspindinčių įmonės tvarumą ir etiškumą, gavimą. Visada yra kur tobulėti“, – sako AB „Vilkma“ rinkodaros vadovė.

Šis straipsnis parengtas pagal projektą „Įmonių socialinės atsakomybės skatinimas” Nr. 08.5.1-ESFA-V423-02-0001, finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis.

 

Tapkite rūmų nariu

Nario anketą peržiūrėti gali tik prisijungę prie sistemos rūmų nariai

Registruotis