Rūmų verslo misija Japonijoje
Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai gegužės 18 - 25 dienomis organizavo verslo misiją į Japoniją, kurioje dalyvavo 7 įmonės, tarp kurių Rūmų nariai: UAB „Straikas“ , UAB „RI Consulting“, UAB „Prieskonių ambasada“ , UAB „Baltic ILP“ .
Verslo programą Tokijuje padėjo rengti Lietuvos Ambasada Japonijoje.
Lietuvos ambasadoje įvykusiame susitikime dalyvavo Ambasadorius Gediminas Varvuolis, atsakingi ambasados darbuotojai, Japonijos – Lietuvos bendradarbiavimo centro direktorius p. Kenjiro Tamaki ir ekspertai. Ambasadorius pabrėžė, kad Lietuvos eksportas į Japoniją 2018 m. išaugo net 16 proc., tad galimybės lietuviškiems produktams Japonijos rinkoje tikrai plačios. Dvišalės prekybos apimčių didėjimui įtakos turės ir nuo 2019 m. vasario 1 d. įsigaliojusi Japonijos ir ES Laisvos prekybos sutartis.
Delegacijos dalyviai turėjo galimybę detaliau sužinoti apie įėjimo į Japonijos rinką sąlygas, Japonijos ekspertai, turintys patirtį su Lietuvos įmonėmis, pasidalijo informacija, kokias klaidas daro Lietuvos įmonės, ieškančios verslo parnerių Japonijoje.
Pagrindiniai akcentai: Japonijos rinka stipriai skiriasi nuo Europos rinkos, įėjimas į rinką gali užtrukti net 3-5 metus, japonai labai vertina tiesioginius kontaktus, asmeninius santykius. Tad vien elektroninėmis priemonėmis kontraktą su japonų verslininkais sudaryti sudėtinga.
Lietuvos įmonės turėjo individualius verslo susitikimus Ambasadoje bei pačiose įmonėse. Verslo misijos dalyviai taip pat apsilankė Tokijo prekybos ir pramonės rūmuose, kur susitiko su p. Chikara Shimizu, generalinio direktoriaus pavaduotoju ir Tarptautinių ryšių skyriaus vadovu p. Kazuo Nishitani.
Japonijoje veika 515 regioninių Rūmų, iš kurių stipriausi yra Tokijo Rūmai, jungiantys apie 80 tūkst. regiono įmonių. Lietuvos delegacijos dalyviai pristatė savo interesus Japonijoje, o renginio šeimininkai pažadėjo pasidalinti šių pristatymais su Rūmų įmonėmis. Delegacija taip pat susitiko su MIPRO (Pramoninio importo ir investicijų skatinimo organizacijos) vadovais ir maisto /gėrimų produkcijos ekspertais, kurie pateikė šio sektoriaus rinkos specifiką.
Verslo delegacija taip pat lankėsi Gifu mieste, kur Lietuvos garbės konsulas Gifu prefektūroje p. Yukio Murasė bei Gifu prekybos ir pramonės rūmai surengė verslo konferenciją ir Lietuvos delegacijos susitikimus su vietos verslo bendruomene. Misijos dalyviai turėjo galimybę apsilankyti Gifu ABE NIKKO korporacijoje bei logistikos įmonėje Nohhi Logistics Co.
Pakutinę misijos dieną dalyviai apsilankė Japonijos maisto priedų parodoje „ifia JAPAN 2019 The 24th International Food Ingredients & Additives Exhibition“.
„Tokių misijų didžiausia vertė yra per maksimaliai trumpą laikotarpį suteikta maksimali nauda įmonei apie konkrečią rinką“, - dalijosi savo įspūdžiais Redžinaldas Mickus, UAB „RI Consulting“ direktorius.
Kaip teigia prekės ženklą „7 Ievos namai“ valdančios UAB „Prieskonių ambasada“ vadovė Ieva Jonaitienė, misija buvo naudinga keliais aspektais: buvo galima užmegzti pažintis, kurios, tikimasi, bus naudingos siekiant patekti į Japonijos rinką bei iš arti susipažinti su Japonijos verslo kultūra, jų papročiais.
„Japonijoje bendradarbiavimo pradžia atrodo kitaip nei Europoje. Mums įprasta, kad radę įmonę su kuria norėtume bendradarbiauti, rašome laiškus, skambiname ar einame pas juos ir kalbame. Japonijoje bendradarbiavimo pradžia įprastai vyksta per ambasadas, asociacijas ar kitas įstaigas. Todėl keliaujant su verslo misija ir dalyvaujant susitikimuose su minėtomis įstaigomis, asociacijomis – atsiveria visai kitos galimybės“, – sako I. Jonaitienė.
Įmonės vadovės teigimu, prieš misiją ir misijos metu daugelis kaip susitarę kartojo, kad nuo kontakto pradžios iki pirmojo užsakymo įvykdymo su Japonijos įmone gali praeiti ir keli metai. Tačiau užmezgus ryšius jie gali trukti dešimtmečiais. Taigi jau prieš kelionę buvo nusiteikta, kad greitų rezultatų nereikia tikėtis.
„Atvykę į Gifu ragavome jų gamybos vietinį desertą „Ayugashi“, kurį jie paruošė su iš mūsų įsigytomis spanguolėmis bei lietuvišku medumi. Nors kai gavome iš jų užklausą dėl spanguolių – jau žinojome kam jos bus naudojamos, vis tiek buvo maloni staigmena“, – teigia „7 Ievos namai“ įkūrėja.
„Dar maloniau nustebome, kai vieno susitikimo metu pradėjus bendrauti su keletu japonų išgirdome, kad mūsų arbatos jiems nebe naujiena. Pasirodo, kad prieš keletą metų viešėdami Vilniuje jie užsuko į mūsų parduotuvę Vokiečių gatvėje kur paragavo mūsų arbatų ir apsipirko ne tik patys, bet įsigijo ir namiškiams, draugams lauktuvių. Nors iš pradžių galvojome, kad tai gali būti iš mandagumo sukurtas pasakojimas, bet pamatę jų telefonuose mūsų parduotuvėlės nuotraukas supratome, kad už daugiau nei 8000 km nuo Lietuvos sutikome savo klientus ir, kad mūsų arbatos gali atrasti vietą šioje rinkoje,“ – teigia I. Jonaitienė.
Lietuvos įmonių verslo misija į Japoniją organizuota įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Jungtinis eksportas“, dalis įmonių išlaidų finansuota projekto lėšomis.