Rūmų Eksporto klubas atidarė rudens sezoną
Įvyko Vilniaus pramonės, prekybos ir amatų rūmuose veikiančio Eksporto klubo narių susitikimas, kurio metu skaitmeninės rinkodaros profesionalas, agentūros „APM Media“ direktorius Aurimas Paulius Girčys pristatė pagrindinius skaitmeninės rinkodaros žingsnius greitam įėjimui į naują rinką.
Renginio metu Eksporto klubo nariai dalinosi įžvalgomis, aktualijomis ir problematika su kuria tenka susidurti eksportuojant prekes ir paslaugas į skirtingas rinkas. Nepasiteisinimas šaltų skambučių (vadinamieji šalti pardavimai), nebuvimas fizinio kontakto su potencialiu pirkėju, neturėjimas sprendimo kaip pateikti kainas vienoje platformoje skirtingom užsienio rinkom buvo įvardintos kaip pagrindinės eksportuojančių įmonių problemos e-komercijos kontekste.

„Eksportuojame į daug ir į labai skirtingas pasaulio rinkas, nors gaminame labai specifinį produktą – varškės sūrėlį, kurio kai kuriose rinkose net nėra maisto prekių parduotuvėse, todėl pirkėją reikia supažindinti ir išmokyti pamėgti šį desertą. Naujausias mūsų projektas – Mumbajus ir iš patirties ir praktikos galiu pasakyti, kad svarbiausias dalykas prieš einant į naują rinką – yra tos rinkos pažinimas. Reikia nuvykti ir bent savaitę pagyventi ten. Susipažinti su pirkėjų pirkimo įpročiais ir krepšeliu. Privaloma atlikti namų darbus – perprasti ir susipažinti ne tik su rinkos tradicijomis ir įpročiais, bet ir kultūra“, - apie pirmuosius iššūkius žengiant į naują rinką pasakojo Jolanta Kuzminienė, įmonės „Varėnos pienelis“ vadovė.
,,Šalti skambučiai gali neveikti, jei pardavimų komandai sudėtinga proaktyviai kelti ragelį ir patiems skambinti, aiškintis potencialių klientų poreikį. Tą padeda išspręsti komunikacijos roboto / automatizavimo sprendimo sukūrimas, kuris vietoj pardavimų komandos bendrauja pirmaisiais žingsniais su potencialiais kontaktais. Apšildyti ir Jūsų paslaugomis susidomėję kontaktai vėliau perduodami kaip šilti kontaktai pardavimų komandai, kuri galutinai išsiaiškina kliento poreikį, drąsiai įkala “paskutinį vinį” ir uždaro pardavimą'' ,- rekomendavo skaitmeninės rinkodaros profesionalas, A. Girčys.

„Rūmų įmonės nedidelės, tačiau labai veržlios ir turinčios didelį norą augti ir plėstis. Tai yra labai sveikintinas dalykas, bet augti reikia protingai. Norėti eksportuoti ir galėti eksportuoti yra du skirtingi dalykai. Be to, kad į naujas rinkas žengianti įmonė turi atitikti pirkėjo iš eksportuojančios rinkos lūkesčius, ji turi įsivertinti savo galimybes. Ne tik gamybos, bet ir finansines“, - apibendrino Kęstutis Černeckas, įmonės „BY&N” eksporto vadovas, kuris yra ir Vilniaus PPAR Tarybos narys.
Po diskusijos Klubui prisistatė naujai išrinkta Eksporto klubo Taryba, kurios nariais tapo dalis ankstesnės Tarybos narių – Kęstutis Černeckas, UAB „BY&N“, Laura Kaziukonienė, UAB „Geld Baltic“, Vyda Mozūriūnienė, UAB „Comfort Heat“, Gintaras Didžiokas, UAB „Straikas“, bei naujas Tarybos narys – Ernestas Kuprinskas, UAB „Altum Retail“. Klubo Taryba pasiryžusi toliau stiprinti Klubo narių bendradarbiavimą, inicijuoti naujas idėjas.