fbpx

Prisijungti

Naujienos

Kitataučiai darbo kokybe neatsilieka nuo vietinių

Transporto įmonėje UAB „Transekspedicija“ dirba net 118 kitataučių. Visi jie tarptautinių krovinių pervežimo transporto priemonių vairuotojai. Įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas Valdemar Smilgin pasakoja, kad įvairiatautiškas kolektyvas kelia nemažai iššūkių, tačiau juos atperka darbo kokybė.

V. Smilgin atskleidžia, kad ieškoti tarptautinių krovinių pervežimo transporto priemonių vairuotojų kitose šalyse skatina vairuotojų trūkumas Lietuvoje. Vežėjų asociacijos „Linava“ duomenimis, šiuo metu jų trūksta net iki 30 tūkst.

„Panaši situacija yra visoje Vakarų Europoje, todėl daugiausiai ieškoma vairuotojų iš Rytų Europos, – sako pašnekovas. – Pastebime, kad kitataučiai pasižymi didesniu darbštumu ir kartais net geresne darbo kokybe, negu vietiniai, nes išvažiuoja iš savo šalies su aiškiu tikslu dirbti ir uždirbti. Savo darbštumu jie užkrečia ir vietinius vairuotojus, o svarbiausia – užpildo tuščias darbo vietas, sukuria pridėtinę vertę ne tik mūsų įmonei, bet visai šaliai. Dar vienas kitataučių įdarbinimo privalumas yra tai, kad turime galimybę pažinti kitų šalių kultūrą, skatinama tolerancija tarp kitų šalių darbuotojų. Dabar, vykstant karui, išryškėjo vairuotojų solidarumas su Ukraina ne tik iš Lietuvos piliečių, einančių įvairias pareigas mūsų įmonėje, bet ir baltarusių vairuotojų.“

Pasak UAB „Transekspedicija“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, tam tikrų sunkumų sukelia darbuotojų kalbų nežinojimas. „Rusų kalbą moka ne kiekvienas įmonėje dirbantis lietuvis, o vairuotojai iš Ukrainos, Baltarusijos ar kitų Rytų Europos šalių dažniausiai nekalba angliškai, tik rusiškai. Susikalbėjimas ir vienas kito supratimas, dirbant vienoje komandoje, yra vienas iš svarbiausių faktorių norint pasiekti geriausią darbo rezultatą, todėl visiems tenka įdėti daugiau pastangų, negu reikėtų kolektyve, kur dirba vienos tautos atstovai“, – pastebi V. Smilgin.

Tenka įveikti iššūkius

UAB „Transekspedicija“ generalinio direktoriaus pavaduotojas neslepia, kad įdarbinti kitataučius yra sudėtingiau, nei Lietuvos piliečius. „Tenka įveikti daug biurokratinių kliūčių, kad įdarbintum kitatautį, pvz., Lietuvoje kitataučio įdarbinimo procesas užtrunka iki 2 mėnesių, o kaimyninėje Lenkijoje – iki savaitės, todėl trečių šalių vairuotojai mieliau įsidarbina Lenkijoje. Taip pat kiekvienais metais susiduriame su priimamų kitataučių darbuotojų (taip pat ir vairuotojų) kvotų problemomis, ypač dabar, kai prasidėjus karui nemaža dalis ukrainiečių vairuotojų išvyko ginti savo šalies. Dėl šios priežasties vairuotojų trūkumas tapo dar didesnis, – atkreipia dėmesį V. Smilgin.  Nors faktas, kad Lietuvoje yra milžiniškas vairuotojų trūkumas, visiems žinomas, vis tiek jiems buvo įvestos kvotos. Tai vežėjų verslui tampa pančiais, neleidžiančiais plėtoti pervežimo verslo, ir dėl to valstybė negauna papildomų pajamų, dėl ko nukenčiame visi, nes tai daro neigiamą įtaką pensijų didinimui, algų kėlimui viešajame sektoriuje ir kitoms socialinėms išmokoms. Susidaro įspūdis, kad nenorima, jog šalyje gerėtų gyvenimas: juk, plečiantis verslui, į valstybės iždą patenka daugiau mokesčių, stiprėja šalies ekonomika, jos gynyba, kas dabar ypač aktualu. Gaila, to neįvertina visos mūsų šalies valdžios atstovai. Autotransporto pramonės įplaukos sudaro virš 10 proc. šalies BVP ir kodėl vystant pervežimų verslą sudaromos kliūtys kvotomis, lieka paslaptimi.“

Socialinė atsakomybė

Vis daugiau verslo atstovų nesikoncentruoja vien ties pelno siekimu ir įgyvendina įvairius socialinius projektus. Ne išimtis ir UAB „Transekspedicija“. Įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas pasakoja, kad socialinė atsakomybė prasideda nuo darbo aplinkos ir darbo priemonių. „Gerbiame ir saugome aplinką, kurioje vykdome savo tiesioginę veiklą. Palaikome tvarkingą aplinką, kad darbuotojams būtų gera pas mus dirbti. Būdami transporto įmone, esame tiesiogiai atsakingi ir už oro užterštumą, todėl kiekvienais metais apie 15 proc. savo turimo automobilių parko atnaujiname naujais ekologiškais vilkikais. Mūsų tikslas – kuo mažiau teršti aplinką,  todėl tik laiko klausimas kada mūsų parke atsiras pirmieji elektromobiliai ar automobiliai, varomi vandeniliu.

Naujais metais norėdami prisidėti prie teigiamo poveikio aplinkai ir klimato kaitos stabdymo pradėsime statyti saulės elektrines mūsų „Transekspedicijos verslo miestelyje“, – pasakoja V. Smilgin. – Nemažą dėmesį skiriame ir sportui. Turime  aukšto meistriškumo futbolo klubą „TansINVEST“, kurie šiais metais tapo LFF II lygos nugalėtojais ir kitąmet jau žais I lygoje.

Artimiausiu metu pradėsime statyti A lygos reikalavimus atitinkantį stadioną, o bendradarbiaudami su Lietuvos futbolo federacija ir Vilniaus rajono savivaldybe ketiname įsteigti jaunimo futbolo akademiją, skatindami didesnį vaikų užimtumą ir sveiką jaunimo gyvenimo būdą.“

UAB „Transekspedicija“ nuolat prisideda ir prie humanitarinės pagalbos teikimo Ukrainai bei jos piliečiams. „Dabar, Ukrainą ištikus energetinei katastrofai, išsiuntėme jai elektrinių generatorių. Stengiamės išlikti atidūs pokyčiams tiek artimoje, tiek tolimesnėje aplinkoje ir tinkamai į juos sureaguoti“, – sako įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Šis straipsnis parengtas pagal projektą „Įmonių socialinės atsakomybės skatinimas” Nr. 08.5.1-ESFA-V423-02-0001, finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis.

Tapkite rūmų nariu

Nario anketą peržiūrėti gali tik prisijungę prie sistemos rūmų nariai

Registruotis