fbpx

Prisijungti

Naujienos

Ateities problemas galime spręsti jau šiandien

Gamtai draugiškesni sprendimai neretai verčia išeiti iš komforto zonos ir pakeisti įsisenėjusius įpročius. Tačiau, anot „INVS Logistics“ Verslo plėtros vadovės Dianos Milerienės, įgyvendinus tvarias naujoves, kurios optimizuoja veiklos procesus, permainas priimti yra daug lengviau – ilgainiui net nejunti, kad tuos pačius veiksmus atlieki kitaip.

„Logistikos veiklos pobūdis lemia tai, kad kasdien turime pasirašyti daugybę dokumentų – užsakymų, sutarčių, paslaugos įvykdymo ataskaitų (CMR) ir t.t. Jau kuris laikas nebenaudojame spausdintinių dokumentų, tik elektronines jų versijas. Patys dokumentus ruošiame ir pasirašome skaitmeninėje erdvėje ir nusiunčiame el. paštu. To paties prašome ir savo klientų bei partnerių. Elektroninė sistema veikia puikiai ir optimizuoja darbo procesus: sutaupome laiko bei lėšų, kurias reikėtų skirti popieriui įsigyti bei dokumentams spausdinti“, – kalba pašnekovė.

Popieriaus naudojimo sumažinimas iki minimumo arba visiškas popierinių dokumentų atsisakymas turėtų būti kiekvienos įmonės prioritetas. Apskaičiuota, kad vidutinis biuro darbuotojas kasmet sunaudoja apie 10 tūkst. popieriaus lapų, popierinės atliekos sudaro apie pusę visų biuro atliekų. Nespausdinant bent vienos rūšies dokumento, per metus galima sutaupyti kelis šimtus kilogramų popieriaus. Tai būtų ženklus indėlis į aplinkosaugą, nes , Amerikos aplinkosaugos departamento duomenimis, pagaminti tonai popieriaus reikia 17 medžių, nuo 5 iki 50 kubinių metrų vandens ir maždaug 2500 kW energijos.

 

Krovinius gabena traukiniais

Europos sąjungos duomenimis, apie 30 proc. pasaulinės CO2 emisijos sudaro transportas, todėl logistikos įmonės ieško vis naujų būdų, kaip savo veiklą vystyti kuo mažiau kenkiant aplinkai. „INVS Logistics“ pastaruoju metu didžiąją dalį pervežimų vykdo traukiniais. „Traukiniai yra ekologiškesnė transporto priemonė, į aplinką išmetanti trečdaliu mažiau kenksmingo anglies dvideginio, lyginant su sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Vežame geležinkeliais iš Beneliukso šalių, Vokietijos, Prancūzijos, Lenkijos. Artimiausiu metu turėsime sprendimą gabenti traukiniais iš Lenkijos iki Lietuvos. Daug dirbame su Italijos rinka. Mūsų kroviniai gabenami geležinkeliu iki paskutinio iškrovimo/pakrovimo taško Italijoje ir tik etape nuo Lenkijos iki Lietuvos, Latvijos bei Estijos pasitelkiame vilkikus, – pasakoja D. Milerienė. – Toks krovinių pervežimo būdas turi privalumų ir trūkumų. Kartais užtrunka, kol išaiškini klientui kokia tai pervežimo tvarka ir kodėl ji naudinga. Vienas nusveriančių faktorių būna mažesni kaštai, tačiau tenka padirbėti, kad nugalėtum įsisenėjusius įsitikinimus, kad toks pervežimas mažiau efektyvus laiko atžvilgiu, sudėtingesnės administracinės procedūros. Iš tiesų tereikia laiko viską perprasti ir šiek tiek lankstumo, galvojant ne tik apie asmeninį patogumą, bet numatant kelis žingsnius į priekį.“

Pateikti informaciją

„INVS Logistics“ verslo plėtros vadovė įsitikinusi, kad diegiant tvarius pokyčius ir siekiant, kad prie jų įgyvendinimo prisidėtų darbuotojai, klientai ar partneriai, labai svarbi tinkama komunikacija. „Kai reikia išeiti iš komforto zonos, dažnai jaučiamas pasipriešinimas, net jei naujos sistemos versle labai supaprastina darbo procesus, kuria pridėtinę vertę, padeda efektyviau paskirstyti laiką. Pavyzdžiui, spausdinimas ir dokumentų pasirašymas ranka bei fizinis jų išsiuntimas paštu reikalauja didelių laiko sąnaudų. Perėję prie elektroninės dokumentų tvarkymo sistemos, optimizuojame darbo procesus ir sutaupome laiko. Tai tiksliai paaiškinus, informacija apie pokyčius nesukelia atmetimo reakcijos, darbuotojams ir klientams paprasčiau priimti naujoves, – sako pašnekovė. – Žinoma, mūsų užsakovai turi tam tikrų įsitikinimų, kalbant apie kaštus ir pačią krovinių pervežimo alternatyvą. Tačiau šiuo metu krovinių gabenimas traukiniais yra pigesnis būdas dėl visuotinai augančių kuro kainų. Lėšų sutaupymo elementas vaidina nemažą vaidmenį renkantis pervežimo paslaugą, o mes išlošiame dvejopai – taupome kaštus ir esame draugiškesni aplinkai.“

Keičiame ateitį

Paklausta, kodėl verta išeiti iš komforto zonos bei dėti daug pastangų su savimi drauge vedant ir klientus, D. Milerienė atkreipia dėmesį į šiandieninių sprendimų įtaką ateičiai. „Gyvename laikotarpiu, kai turime labai sudėtingų globalių problemų: karas Ukrainoje, pasaulinė ekonomikos krizė, Lietuvoje pastebimi recesijos požymiai. Kai susitvarkysime su šiomis rimtomis problemomis ir nelaimėmis, didžiausias mūsų rūpestis bus aplinka, planetos išsaugojimas. Dabar, kasdieninėje savo rutinoje, nesumąstome kaip tai svarbu, tačiau net maži žingsniukai turi įtakos. Mūsų ateities problemas galime spręsti po truputį keisdamiesi jau šiandien. Tik pradžioje pokyčiai atrodo sudėtingi, bet ilgainiui tam tikrus veiksmus jau darai apie juos net nesusimąstydamas – nespausdini dokumentų, rūšiuoji šiukšles, nenaudoji vienkartinių puodelių ir kt. Tereikia pradėti“, – sako „INVS Logistics“ Verslo plėtros vadovė.

Šis straipsnis parengtas pagal projektą „Įmonių socialinės atsakomybės skatinimas” Nr. 08.5.1-ESFA-V423-02-0001, finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis.

Tapkite rūmų nariu

Nario anketą peržiūrėti gali tik prisijungę prie sistemos rūmų nariai

Registruotis