fbpx

Prisijungti

Naujienos

Kur lyderiui ieškoti įkvėpimo?

 

Tikriausiai sutiksite, „įkvepiantis lyderis“ skamba labiau kaip lyrinis nei vadybinis motyvas. Vis dėlto dažnas teigia, jog tikras lyderis turi įkvėpti aplinkinius, yra kūrybingas, novatoriškas, žadinantis dvasią, ugdantis. Išties tokią nuostatą patvirtina ir empiriniai tyrimai: darbuotojai lyderystės sampratą sieja su motyvavimu ir įkvėpimu, tvirtomis vertybinėmis nuostatomis, kūrybingumu, ateities vizijos kūrimu, žmonių grupės sutelkimu. Atitinkamai lyderystė mažiausiai siejama su veiklos planavimu ir biudžeto sudarymu, galios demonstravimu, planavimu, delegavimu, organizavimu, kontrole, privilegija ar ypatinga išvaizda. Lyderių veiklos sritis – ateitis, vertingos, laiko išbandytos organizacijos kūrimas. Tačiau iš kur patiems lyderiams semtis įkvėpimo?

Alchemy, lyderystės ugdymą suprantame kaip asmeninį tobulėjimą, savęs pažinimą, savo prigimtinio potencialo realizavimą siekiant efektyviau įgyvendinti ir realizuoti savo idėjas. Iš to kilo įkvepiančios lyderystės koncepcija – koncepcija apie lyderius–vizionierius, vedančius pirmyn ir tuo pačiu pasiaukojančius, ugdančius, gebančius kurti drauge. Svarbiausias lyderio veiklos rezultatas yra ne tik šiandienos pelnas, bet ilgalaikis darbuotojų ir organizacijos ugdymas, kad jie galėtų prisitaikyti, keistis, klestėti ir augti.

Šiandien, didėjant ir greitėjant informacijos ir inovacijų srautui, tradicinės lyderystės gebėjimų ugdymo priemonės (knygos, seminarai, straipsniai, kursai ir pan.) atsitraukia ir tampa vis mažiau patrauklūs ir efektyvūs. Remiantis naujausiais tyrimais, vaizdinės informacijos, ypač kino, analizė ir interpretacija stimuliuoja kūrybinį mąstymą, jo sinergiją su racionaliuoju mąstymu, gebėjimą priimti sprendimus, spręsti problemas, valdyti stresą ir emocinę įtampą, moko atsipalaidavimo būdų ir spontaniškumo elgesyje; tad kinas – puikus lyderių įkvėpimo ir asmeninio tobulėjimo šaltinis.

Taikant šį metodą individualiai ar mokymų metu reaguojama į kine matomą istoriją, atliekama savianalizė, taip ugdoma lyderių savimonė, mokomasi iššifruoti kino simbolius, jų reikšmę ir prasmę. Šis būdas leidžia ne tik giliau suvokti filmą, bet ir pažvelgti į problemas kitu rakursu, taip pat pastebėti simbolius kasdienybėje. Kinas, kaip ugdomoji priemonė, padeda giliau įžvelgti ir pažinti asmenybės viduje slypinčius gabumus bei nepanaudotus resursus, suprasti tikrąsias įvykių, poelgių ir pasirinkimų priežastis. Lyderis, tobulindamas savo mąstymą per kiną, vystosi pilnavertiška ir nepriklausoma asmenybe. Šis asmeninio tobulėjimo kelias padeda pažinti ir realizuoti save ir priimti tinkamus sprendimus.

Mūsų rekomenduojami filmai skirti įkvepiančios lyderystės ugdymui: Gandhi (1982), Tamsiausia valanda (Darkest Hour, 2017), Geležinė ledi (Iron Lady, 2011).

 

Kristina Jakubaitytė-Revutienė

Alchemy organizacijų vystymo ekspertė

www.alchemy.lt

 

Tapkite rūmų nariu

Nario anketą peržiūrėti gali tik prisijungę prie sistemos rūmų nariai

Registruotis